
Tramvaje se vrátily na poškozenou trať, musí jet pomaleji
Tramvaje na Nové Sady po osmidenní výluce opět jezdí. Výluku zavinila nehoda vlaku, který vykolejil…
foto: www.olomou.eu
26. 02. 2020 - 07:11
Rozvoj MHD v Olomouci je limitován omezenými prostory vozovny tramvají i autobusů. Obě vozovny se nachází v centru města a není možné je rozšiřovat. Město Olomouc výstavbu nových vozoven dlouho odkládalo. Výsledek vyhledávací studie ukázal, že by jedna velká vozovna mohla vzniknout v Neředíně - v místě bývalých kasáren.
Tramvajová doprava Olomouci sídlí už od svého vzniku, tedy roku 1899, ve stejné vozovně, která limitují její rozvoj. Kvůli nedostatku prostoru není možné pořídit větší počet vozů. S podobným problémem se potýká vozovna autobusů, která vznikla v 70. letech a stejně jako vozovna tramvají je v centru města a není možné ji rozšiřovat.
„Obě tato zařízení jsou zásadně limitována v dalším rozvoji nedostatkem prostoru. Jejich provoz navíc zatěžuje okolí a životní prostředí v centru města. Proto jsou už řadu let tématem úvahy o přestěhování obou vozoven na jednu společnou vhodnější lokalitu,“ řekl primátor Mirek Žbánek. „Navíc by toto velmi cenné území v centru Olomouce mělo určitě sloužit jinému kvalitnějšímu využití než je provoz a opravárenství vozidel MHD.“
Výsledkem vyhledávací studie byly tři návrhy umístění vozovny. Dva v lokalitě bývalých kasáren sovětské armády a třetí variantou byl prostor u nákupního centra Globus. Po zhodnocení silných a slabých stránek vybrali z těchto tří možností variantu „Kasárna Neředín A“. Tato plocha je relativně nejlépe dopravně dostupná, více než polovinu pozemků zde už nyní vlastní město. Budoucí provoz dílen a vozovny by navíc ani nerušil okolí tak, jako je tomu u vozoven v centru města.
Následně po tomto rozhodnutí o umístění vozovny dojde k vypracování návrhu na změnu územního plánu a zařazení pozemků pod plánovanou vozovnou do kategorie A, které označují strategické pozemky a neumožňuje jejich prodej. Radnice také zahájí jednání o odkupu s majiteli ostatních pozemků. Nutné bude také vypracování technickoekonomické studie lokality, která prověří optimální rozložení a vybavení areálu vozovny.
Přesto, že radní vybrali místo, kde by vozovna mohla vyrůst, je to podle primátora otázka ještě minimálně deseti let. Několik návrhů o novém umístění depa tramvají radnice zveřejnila i v minulosti. Projekt ale zatím nebyl nikdy realizován.
Tramvaje na Nové Sady po osmidenní výluce opět jezdí. Výluku zavinila nehoda vlaku, který vykolejil…
Výluka tramvajového provozu na Nové Sady, způsobená vykolejením vlaku na křížení tratí v ulici…
Olomouc - Městská policie v Olomouci v poslední době zaznamenává zvýšený počet případů porušování…
Olomoucké tržiště čeká významná proměna. Podkladem bude projektová dokumentace, jejíž zadání…
Olomouc – Bohužel to není aprílový žert. Tramvaje z centra města Olomouce na zastávku Nová Ulice…
Byl běžný páteční den a Radek si vyzvedával svého zdravého syna na fotbalovém tréninku. Plánování…