Pluj dál! Kapela Synové smrti přichází s novým počinem
Po loňském debutovém albu 206 kostí představuje sólový projekt olomouckého muzikanta Romana Vičíka…
04. 09. 2024 - 14:13
Když ve svých čtyřiceti letech dostal DAD HORSE OTTN z německých Brém darem svoje první tenorové banjo, inspiroval se syrovou muzikou Apalačských hor, přidal ještě něco z temných hlubin vlastní duše, a vymyslel originální směs country, gospelu, punk rocku a oompah-pah polky, okořeněnou štědrou porcí solidního písničkářského řemesla a básnické bravury. Tak se zrodil „Keller-Gospel“, česky „sklepní gospel“, který od roku 2008 Dad Horse Ottn hlásá do světa a představí ho i v Olomouci.
Dad Horse Ottn jako one-man-gesamtkunstwerk za doprovodu tenorového banja, mandolíny, kazoo a basového pedálu zpívá své nadpozemské, tajemné popěvky jako vypravěč bizarních a zvrácených příběhů o vině, vykoupení, bolesti a nebeských stolech s reklamním zbožím. Se silným německým přízvukem a rozhodně originálním pojetím americany se mu podařilo získat si slušnou základnu fanoušků po celém světě, zejména však ve Spojených státech, domově country a gospelu. Poté, co se jeho píseň „Gates of Heaven“ („Nebeské brány“) o muži, který žádá o vstup do nebe, aby se tam znovu shledal s mámou, objevila na sampleru dark rootsové značky Devil's Ruin Records, se tato stala neoficiální hymnou scény muddy roots, která oslavuje tradiční bluegrass a folk stejně jako pořádně osolený punk rock.
S úderně syrovým refrénem:
“Lord, I‘m a badass
motherfucker / But won‘t
you please let me in?“
se tento svérázný písničkový klenot zpívá od táboráků v Západní Virginii až po nezávislé rockové festivaly v Kalifornii a nemá daleko od toho, stát se další položkou ve Velkém americkém zpěvníku.
Hudební nadšenci na obou stranách Atlantiku se diví, co všechno z tvorby DAD HORSE OTTNa zaznívá: Hasil Adkins nebo Washington Phillips? William S. Burroughs nebo Søren Kierkegaard? Hank Williams nebo Wum, kreslená televizní postavička psa s banjem ze západoněmeckých sedmdesátek?
Bylo by příliš limitující dívat se na DAD HORSE OTTNa pouze jako hudebníka, když během živých vystoupení srší humorem černým jako severoněmecká zima, ochotně vypráví poutavé příběhy plné bizarních situací a záhad a hladce přechází od propastného smutku k anarchistickému vtipkování. Svým surrealistickým a poněkud „ujetým“ stylem si DAD HORSE OTTN vybudoval po celém světě pověst skutečně evropského a autentického interpreta americké gospelové tradice.
V současné době DAD HORSE OTTN obohatil svůj sound o neustále se obměňující kapelu, a tak ho můžeme v Olomouci přivítat v doprovodu dalších tří muzikantů: Olafa Lieberta na baskytaru, Michaela Jungbluta na elektrickou kytaru a Leandera Eiltse na bicí.
"Hudba DAD HORSE OTTNa je jedním z nejlepších počinů ve stylu, kterému říkáme transatlantický feedback. DAD HORSE OTTN ve své tvorbě jedinečným způsobem kombinuje americké kořeny s evropskými tradicemi, gospel a white blues s nadčasovou silou rock'n'rollu, který ke gospelu beztak nikdy neměl daleko."
[Franz Dobler]
Hudbou ovšem DAD HORSE OTTNův pobyt v Olomouci zdaleka nekončí. Pod fasádou smutného chlapíka odvedle se kromě hudebníka skrývá i originální výtvarník a básník. Jako básníka je možné ho potkat i v Olomouci 8. září v 16:00 v kavárně Druhý domov, kde dá publiku společně s olomouckými kolegy Davidem Hrbkem a Jiřím Juráněm ochutnat ze své sbírky Racek Jonathan s prázdnou lžičkou.
Obě akce se konají za laskavé podpory Česko-německého fondu budoucnosti. (dh)
Po loňském debutovém albu 206 kostí představuje sólový projekt olomouckého muzikanta Romana Vičíka…
Průběžný festival Mimo záběr podporující okrajovou kulturu v Olomouci a blízkém okolí, přiváží do…
Olomoucká pouť u Šantovky pokračuje a připravuje na víkend benefiční program. Na pódiu se tentokrát…
Mimořádnou projekci slavné Mozartovy opery Kouzelná flétna pořádá tuto sobotu od 18 hodin olomoucké…
Smetanový sady zažily v sobotu zábavní event s názvem Šantovka Family Day. Akce přilákala více než…
Kamarádka mne vytáhla do olomouckého letňáku na film jménem Mord, jehož ústředním tématem je…